Przedślubne wskazówki dietetyczne

Gorączkowo szykujesz się do ślubu? Damy ci kilka wskazówek dotyczących diety i jej suplementów, aby w tym wielkim dniu twoja forma była bez zarzutu!
16.07.2020

Przedślubne wskazówki dietetyczne

Mogę się założyć, że w związku ze ślubem najistotniejszą sprawą jest, aby suknia leżała na tobie doskonale! Z tego w głowie każdej kobiety i z pewnością również i w twojej głowie pojawi się myśl, aby do ślubu zrzucić jeszcze parę kilogramów.

Daj sobie trochę czasu

Co koniecznie trzeba wziąć pod uwagę, to odpowiedni czas rozpoczęcia diety odchudzającej, abyś nie musiała oczekiwać spektakularnego efektu w krótkim czasie. Jeżeli tak zrobisz, to być może szybko osiągniesz pożądany cel, ale po ślubie może do ciebie wrócić znacznie więcej kilogramów, niż zdołałaś zrzucić przed ślubem.

5 kg możesz pozbyć się mniej więcej w miesiąc, do zrzucenia 15 kg przeciętnie potrzeba 3 miesięcy. Poświęć zmianom trochę czasu!

Myśl o szybkiej utracie wagi w krótkim czasie nie jest dobrym rozwiązaniem również dlatego, gdyż może spowodować napady kompulsywnego jedzenia, a w skrajnych przypadkach zasłabnięcia. Chyba nie chcesz czasu przygotowań przed tym wielkim dniem przeżyć ze złym samopoczuciem?

Abyś uzyskała prawdziwe efekty i dumnie nosiła swoją suknię ślubną, w poniższym artykule zebraliśmy dla ciebie kilka wskazówek dietetycznych przydatnych przed ślubem!

1. Wystrzegaj się pustych kalorii i przejadania!

Przygotowania przedślubne wymagają dużo organizacji i cierpliwości. Mogą zdarzyć się również nieprzewidziane sytuacje, które mogą powodować wysoki stopień stresu. To wszystko ma wpływ na twoje odżywianie się, dlatego warto w trudne dni zwrócić uwagę na to, co jesz.

Strzeż się ataków jedzenia powodowanych stresem

Pośpiech i stres łatwo może doprowadzić do tego, że przez cały dzień „zapomnisz” o jedzeniu, a potem jednym posiłkiem zechcesz uzupełnić energię i zmniejszyć stres wynikający z trudnych sytuacji. Dodatkowo często kilka posiłków spożytych w pośpiechu składa się z „pustych” kalorii.  Te wysokokaloryczne posiłki zawierają niewielką tylko ilość wartościowych składników odżywczych.

Zajadanie stresu jest niebezpieczne właśnie z powodu tych pustych kalorii podnoszących poziom cukru, dzięki którym szybko poczujesz sytość, a nawet poprawę samopoczucia, choć nie zawierają cennych składników odżywczych potrzebnych twojemu organizmowi i budują tylko twoją tkankę tłuszczową. Ponieważ wydają się mieć dobry wpływ zarówno na poziom stresu, jak i głód, zjesz je tak samo i następnym razem.

Na wypadek głodu miej zawsze przy sobie zdrową alternatywę

Na wypadek głodu miej zawsze przy sobie zdrową alternatywę

Na wypadek, kiedy poczujesz silny głód wybierz takie produkty, które możesz wrzucić do torebki i zjeść nawet podczas podróży. Oprócz czekolady i chipsów znajdziesz całe mnóstwo innych alternatyw zwierających korzystne składniki odżywcze! Wybierz np. ulubione warzywa, pokrój na paski, zapakuj i zabierz je ze sobą.

Dobrym wyborem są batoniki z wysoką zawartością białka, jak Zero Bar lub Protein Bar które dostępne są również w formie bez laktozy i bez glutenu!

Na co zwracać uwagę 3 dni przed ślubem?

Zważywszy, że jesteś na finiszu, z pewnością zrzuciłaś już zbędne kilogramy i suknia leży na tobie idealnie! 3 dni przed ślubem warto natomiast zwrócić uwagę na kilka drobnych szczegółów. Np. w takich chwilach jeszcze bardziej wystrzegaj się potraw z wysoką zawartością soli oraz kofeiny, ponieważ oba te składniki zatrzymują wodę w organizmie. Ogólnie strzeż się ciężkich, obciążających posiłków, które powodują uczucie pełności, złe samopoczucie i wzdęcia.

2. Przyspiesz swój metabolizm

Podczas diety kluczowe jest przyspieszenie metabolizmu, tj. przekonanie organizmu, aby spalał jak największą ilość energii, w taki bowiem sposób łatwiej możesz pozbyć się zbędnych kilogramów.

Wprowadź codzienne ćwiczenia fizyczne

Nieważne jak bardzo jesteś zajęta, poświęć trochę czasu na regularne ćwiczenia fizyczne ciała, w szczególności jeżeli masz siedzącą pracę! Siedzenie 7-8 godzin dziennie w dużym stopniu spowalnia metabolizm, co z kolei prowadzi do nadwagi a w dłuższej perspektywie może doprowadzić do wysokiego poziomu cholesterolu i cukru we krwi. Już dzięki 20-30 minutom energicznych ćwiczeń możesz przyspieszyć metabolizm, najidealniejszym jednak byłoby wprowadzenie do codziennych obowiązków trzech 1,5 godzinnych ćwiczeń tygodniowo.

Pij zieloną herbatę i mnóstwo wody

Trudno byłoby wymienić wszystkie korzyści płynące z przyjmowania płynów, być może jedną z najważniejszych z nich jest to, że przyjmowanie odpowiedniej ilości płynów ma niezwykle korzystny wpływ na przemianę materii. Najlepiej wypijać 3-4 litry wody dziennie, a część czego można zamienić na zieloną herbatę. Zielona herbata zawiera dodatkowo kofeinę, która ma działanie stymulujące przemianę materii.

Staraj się regularnie odżywiać w ciągu dnia

Nawet w zwariowany dzień staraj się pilnować pięciu posiłków co 2-3 godziny dziennie. Z jednej strony w ten sposób mniejsze jest prawdopodobieństwo wystąpienia napadów jedzenia, z drugiej strony, jeśli jesz tylko raz lub dwa razy dziennie, przemiana materii może znacznie zwolnić, a ciało zacznie gromadzić zapasy, co może spowodować przyrost masy ciała.

3. Wybierz pakiet suplementów diety dostosowany do twoich potrzeb!

Sama widzisz, że zrównoważona dieta i regularne ćwiczenia są podstawą pozbycia się zbędnych kilogramów. Nigdy natomiast nie zaszkodzi drobna pomoc, choćby w postaci suplementów diety!

Białka i witaminy

Białka i witaminy

Bardzo ważnym jest np. aby stosując dietę nie zapomnieć o mięśniach a pozbyć się wyłącznie oponek! Dużą pomocą do tego mogą okazać się wysokobiałkowe białko w proszku lub napoje w proszku z zawartością aminokwasów.

Ponadto w dłuższym okresie niedoboru kalorii może wzrosnąć zapotrzebowanie organizmu na witaminy i minerały! Na szczęście dziś można już przebierać spośród wielu dostosowanych do indywidualnych potrzeb produktów witaminowych.

Formuły kontrolujące masę ciała

Ważnym wsparciem twoje diety przedślubnej mogą być formuły kontrolujące masę ciała oraz produkty zawierające L-karnitynę. L-karnityna to aminokwas obecny również w twoim organizmie, który odgrywa ważną rolę w transporcie kwasów tłuszczowych i w ich przemianie w energię.

Spośród formuł kontrolujących masę ciała produkty termogeniczne za pomocą różnych dodatków stymulujących, takich jak np. kofeina, zwiększają ciepłotę ciała i przyspieszają przemianę materii. Warto je jest stosować w formie kuracji, w przypadku mniejszej nadwagi (poniżej 10 kg). Formuły lipotropowe nie zawierają stymulantów, dlatego mogą być stosowane przez osoby wrażliwe na kofeinę lub cierpiących na wysokie ciśnienie, i to właśnie dlatego mogą być stosowane długofalowo w przypadku dużej nadwagi. Jeżeli chciałabyś lepiej poznać te produkty, to w innym artykule przygotowaliśmy zestawienie 7 najlepszych suplementów diety spalających tłuszcz.

Aby ułatwić ci zadanie, przygotowaliśmy 3 pakiety produktów wspomagających odchudzanie, które zawierają po jednym produkcie z każdej wyżej wymienionej kategorii produktowej, w zależności od tego, ile kilogramów chciałabyś pozbyć się do tego wielkiego dnia!

Bride to be (-5 kg):

  • One-A-Day
  • ALC
  • BCAA + Glutamine Zero
  • Iso Whey Zero Clear (20 porcji dziennych)

Together forever (-10 kg):

  • One-A-Day
  • Super Fat Burner
  • ALC
  • Iso Whey Zero Clear (20 porcji dziennych)

Yes, I do (-15 kg):

  • One-A-Day
  • Super Fat Burner
  • L-Carnitine 100.000 Liquid
  • Iso Whey Zero Clear (20 porcji dziennych)

Na dodatek w przypadku zakupu któregokolwiek pakietu w prezencie otrzymasz od nas dostosowaną do wybranego celu dietę i plan ćwiczeń, aby pomoc była kompletna na okres przygotowań przedślubnych!


Co byś poprawił w tym artykule?




Treść mogłaby być...





Anuluj

Podoba ci się ten artykuł?