Program lojalnościowy na siłowni – czy warto?
Programy lojalnościowe mają zachęcić do skorzystania z siłowni poprzez korzystne rabaty lub usługi dodatkowe. Czy warto skorzystać z programu dla stałych klientów?
Program lojalnościowy nagradza i wyróżnia stałych bywalców siłowni. Przynosi też inne korzyści. Dobry może przyciągnąć nowych członków siłowni, a na tym korzystają wszyscy. Dlaczego? Ponieważ każde prowadzenie biznesu wiąże się z rentownością, zatem im większa baza członków, tym większe szanse, że Twojej siłowni nie zamkną, a nawet mogą pojawić się na niej nowe maszyny, ciężary czy inne udogodnienia dla ćwiczących. Z drugiej strony Ty zyskujesz atrakcyjne rabaty lojalnościowe i zniżki na wybrane produkty lub usługi, a to z kolei może motywować bardziej do regularnego trenowania w danym obiekcie.
Czym jest program lojalnościowy?
System lojalnościowy to jedno z działań marketingowych, które ma na celu zbudować i wzmocnić relację z klientem. Firmy w ten sposób oferują nagrody, rabaty i inne specjalne zachęty – jest to ich sposób na przyciągnięcie i zatrzymanie klientów. Co więcej, jest to działanie długoterminowe, a więc chodzi o to, by tego klienta zatrzymać na dłużej. Taki program ma nie tylko ułatwić korzystanie z usług, ale też być swego rodzaju wyróżnieniem i nagrodą dla tych, którzy z perspektywy firmy są najważniejsi. Jednocześnie jest to sytuacja win-win, ponieważ klient korzystający z programu lojalnościowego zbiera punkty i korzysta na przykład z rabatów lub wybiera wartościowe nagrody, a firma poszerza bazę klientów i nawiązuje z nimi emocjonalną więź.
Elementem programu lojalnościowego jest karta klienta, konto on-line lub też aplikacje lojalnościowe udostępnione przez firmę. Klient zachęcony mnożeniem punktów może częściej i chętniej dobierać dodatkowe produkty czy usługi, a to też wpływa mobilizująco na realizację celów. Dodajmy, że co do zasady programy lojalnościowe mają charakter całoroczny, długofalowy i bezterminowy, co oznacza, że nie istnieje tu sezonowość, chociaż z okazji świąt mogą pojawić się dodatkowe rabaty.
Zaletą tego typu rozwiązań jest to, że w każdej chwili można zrezygnować – nie ma się przymusu do korzystania dalej z danej oferty, jeśli już straciło się zainteresowanie. Niektóre programy lojalnościowe przepadają samoistnie w wyniku braku aktywności, przy innych warto się wypisać – najczęściej udostępniany jest specjalny formularz, w którym jest się pytanym o powód rezygnacji, co jest cenną wskazówką dla firmy, co może zrobić lepiej.
Program lojalnościowy na siłowni
W odniesieniu do siłowni program lojalnościowy dla klientów może przyjąć rozmaite formy. Najczęściej są to rabaty na produkty i usługi dostępne w obiekcie, na przykład dodatkowe treningi z trenerem personalnym czy też zestaw suplementów diety lub innych akcesoriów przydatnych w treningach. Większe sieci fitness oferują aplikacje lojalnościowe, które nie tylko ułatwiają korzystanie z usług klubu poprzez zapisywanie się online na zajęcia, ale oferują też system powiadomień, sugerują zakup akcesoriów, a nawet wprowadzają elementy grywalizacji. Na czym to polega? Na chęci większego zmotywowania do ćwiczeń. Udowodniła to aplikacja Endomondo, gdzie użytkownicy często rejestrowali swoje aktywności oraz komentowali innych, rzucali też wyzwania. Przejęły to aplikacje oferowane przez kluby i większe siłownie.
Niektóre poszły nawet o krok dalej. Zamiast tradycyjnych rabatów można na koncie zbierać kryptowaluty i wymieniać je na nagrody. Warunkiem jest regularne opłacanie karnetu, a także wykonywanie wyzwań treningowych podsuwanych przez aplikację.
Zasada jest prosta: im większy poziom zaangażowania, tym więcej waluty/punktów na koncie stałego klienta.
>>> Sprawdź, dlaczego warto chodzić na siłownię: 5 nieoczywistych powodów do treningu
Jednak najczęściej spotyka się prostsze programy lojalnościowe na siłowni, które obejmują rabaty przyznawane przy kolejnych przedłużeniach karnetu. Niektóre oferują też specjalne karty na siłownię, gdzie oprócz wejścia do obiektów otrzymuje się rabaty na zakupy dostępnych w klubie odżywek i napojów, przy czym rabat zazwyczaj rośnie wraz z kolejnymi miesiącami korzystania z siłowni.
Program lojalnościowy w BioTechUSA – sprawdź!
Klasyczną, a jednocześnie jedną ze skuteczniejszych form programu lojalnościowego dla klientów jest zbieranie punktów – taki też oferujemy w BioTechUSA. Dzięki rejestracji w naszym serwisie zbierasz punkty, które następnie możesz zamienić na kupony rabatowe. Na start już za samą rejestrację w programie otrzymujesz 400 punktów! Ponadto punkty otrzymasz za zakupy lub inne akcje i możesz je wymienić na zniżki 10, 15 lub nawet 20% w sklepie, na osobiste porady w tym trenera personalnego i dietetyka, na udział w seminariach czy darmowe dostawy.
Zaletą systemu lojalnościowego BioTechUSA są proste zasady. Doskonale wiesz, za co dostajesz punkty i jak możesz zwiększyć ich pulę. Tak na przykład za każde 1 euro wydane w sklepach lub sklepie internetowym BioTechUSA otrzymasz 1 punkt. Jeśli polecisz program dalej i inne osoby zarejestrują się dzięki Tobie, otrzymasz dodatkowe 150 punktów za każdą osobę.
Karta na siłownię a program lojalnościowy
Program lojalnościowy a karta czy karnet na siłownię to dwie różne rzeczy. Karta na siłownię daje Ci tylko prawo wejścia do obiektu i skorzystania z tamtejszych usług. Natomiast program lojalnościowy to korzyści dodatkowe, niektórzy nawet posługują się tu określeniem pakietu VIP. I tak też możemy napisać – system lojalnościowy wyróżnia lojalnych klientów i nagradza ich konkretnymi bonusami.
Podsumujmy:
- program lojalnościowy to działanie marketingowe prowadzone przez siłownię, dzięki któremu wybrane/dodatkowe usługi lub produkty otrzymujesz taniej, a nawet za darmo
- karta na siłownię to karta wstępu, która umożliwia wejście do obiektu; możesz ją zakupić na korzystniejszych warunkach w ramach prowadzonego przez siłownię programu lojalnościowego
W najczęstszych przypadkach kluby fitness nagradzają swoich klientów, którzy regularnie korzystają z ich usług, oferując rabat lojalnościowy. Tak na przykład przy zakupie trzech kolejnych miesięcznych karnetów oferują zniżkę 5% na następne karnety, po kolejnych miesiącach zniżka wynosić może już 10%, a po roku aż 15%. To już jest program lojalnościowy, ponieważ przywiązuje Cię do klubu, buduje Twoją lojalność, działa motywująco i zachęca do częstszego korzystania z danej usługi. Tym samym korzystają na tym obie strony, a Ty zyskujesz dodatkowy zapalnik, by częściej chodzi na siłownię i realizować swój plan.
>>> Dowiedz się więcej: Jak monitorować postępy na siłowni? Jak się mierzyć i co badać?
Kiedy warto zapisać się do programu lojalnościowego na siłowni?
Program lojalnościowy – jak nazwa wskazuje – ma nagradzać lojalnych klientów. Z tego też względu najlepiej na nim skorzystają ci, którzy planują dłużej korzystać z danego obiektu. Jeśli więc masz już ulubioną siłownię, wystarczającą dawkę motywacji i plan działania, np. budowę mięśni, nie ma co zwlekać. Zdecydowanie system lojalnościowy może okazać się tu korzystniejszy pod kątem finansowym. Dodatkowo możesz zyskać inne benefity za samo uczestnictwo w postaci produktów, usług – tego, co akurat oferuje Twoja siłownia.
O tym, że warto korzystać z programów lojalnościowych, przekonują statystyki. Jak wynika z badania ARC Rynek i Opinia, w 2016 roku z takich systemów korzystało 41% Polaków, a w 2018 roku wynik ten przekroczył 60%, co tylko jest dowodem na to, że coraz więcej konsumentów wyraża chęć związania się z konkretną marką.