Wzmocnienie układu odporności witaminami i składnikami naturalnymi

Układ odpornościowy jest głównym systemem obronnym organizmu, który ciężko pracuje, aby zapobiec chorobom. Zobaczmy, co możesz zrobić, by móc go wzmocnić.

14.10.2019

Wzmocnienie układu odporności witaminami i składnikami naturalnymi

Układ odpornościowy jest głównym systemem obronnym organizmu, który eliminuje obce dla siebie substancje, komórki, które po przedostaniu się do naszego organizmu próbują go zaatakować. Nasza skóra także jest tego częścią, ale jest to złożony system komórek, tkanek i narządów. Jeśli twoja dieta nie jest różnorodna, brakuje ci cennych składniki odżywcze, przez co twój układ odpornościowy będzie osłabiony a ty mniej odporny na różne choroby. Wystarczy pomyśleć o zimowej epidemii grypy. Nie pomaga także duża ilość stresu i pośpiech, ale teraz przyjrzyjmy się w jaki sposób łatwo można pomóc układowi odpornościowemu.

Czemu ważne jest wzmacnianie układu odpornościowego?

Dlaczego ważne jest wspieranie prawidłowego funkcjonowania naszego układu odpornościowego? Wiesz, że jedną z najważniejszych rzeczy dla utrzymania zdrowia, ochrony i wzmocnienia układu odpornościowego jest odpowiednia dieta bogata w witaminy i minerały.

Główną funkcją układu odpornościowego jest ochrona organizmu przed wprowadzeniem do niego patogenów, takich jak wirusy i bakterie, oraz uwolnienie organizmu od powstających w nim komórek chorobowych .

Jeśli twój układ odpornościowy otrzyma odpowiednie składniki odżywcze, zwiększy swoją aktywność i sprawi, że twój organizm będzie bardziej odporny na różne infekcje i choroby.

Codziennie walczy z:

• Zakażeniami bakteryjnymi

• Chorobami wirusowymi, grypą

• Zapaleniami jelita

• Stresem

• Przeciw zagrożeniom środowiska, toksynom.

Kiedy potrzebujesz małego tuningu?

Kiedy potrzebujesz małego tuningu?

  • Jeśli masz częste, powracające infekcje, takie jak zapalenie zatok i zapalenie płuc. To objawy obniżonej odporności.

  • Podczas stosowania diety, nawet odchudzającej lub rzeźbiącej sylwetkę lub z powodu ograniczeń w diecie związanych z niektórymi chorobami. Kiedy chcesz wyrzeźbić sylwetkę spożywasz mniej owoców, ale więcej mięsa i pokarmów bogatych w białko. Mimo to układ odpornościowy jest często osłabiony i łatwiej jest złapać infekcje dróg oddechowych. W przypadku diety suplementacja witamin i minerałów jest niezwykle ważna dla utrzymania równowagi i wyeliminowania zakwaszenia organizmu spowodowanego większym spożyciem białka.

  • Oznaką nieodpowiedniej pracy układu odpornościowego może być również jego nadmierna reaktywność. Do objawów można zaliczyć na przykład rozwój reakcji alergicznych, takich jak alergie skórne, katar sienny, astma, niektóre choroby jelit, alergie na leki i alergie pokarmowe.

  • W przypadku osłabienia pooperacyjnego ważne jest również spożywanie warzyw, owoców i suplementów witaminowych.

Najważniejsze witaminy dla twojego układu odpornościowego

Najważniejsze witaminy wzmacniające odporność to witaminy B, C, D, E i selen ze względu na jego działanie przeciwutleniające i zwiększające skuteczność działania układu odpornościowego. Mówi się często, by witaminy przyjmować codziennie. Zasadniczo organizm ma potrzebę ochrony zdrowia. Codziennie musimy ją spełniać, szczególnie za pośrednictwem witamin rozpuszczalnych w wodzie. Jeśli uda się je pozyskać z produktów żywnościowych – doskonale, jeśli nie, należy je uzupełnić stosując suplementy witaminowe.

Witamina B

Witaminy z grupy B zwiększają odporność organizmu na infekcje bakteryjne. Wspomagają również prawidłowe funkcjonowanie mózgu i trawienie. Najważniejszymi źródłami witaminy B są jajka, wątroba, produkty pełnoziarniste, ryby, drożdże i warzywa.

Witamina C

Chroni komórki, łagodzi stany zapalne i pomaga zapobiegać przeziębieniom. Witamina C jest również bardzo silnym przeciwutleniaczem, chroniącym komórki przed wolnymi rodnikami, infekcjami i pomagającym zapobiegać chorobom serca i rakowi. Wzmacnia również działanie witamin B i E. Występuje w surowych warzywach i owocach, takich jak pomidory, papryka, brokuły, cytrusy, zielone warzywa liściaste. Prewencyjnie potrzebne jest również co najmniej 500 mg składnika aktywnego.

Witamina E

Ma działanie przeciwutleniające i wzmacniające układ odpornościowy oraz chroni organizm na poziomie komórkowym, a dodatkowo wiążąc się z cząsteczką tlenu, zapobiega przekształceniu go w bardzo silny wolny rodnik, peroksyd. Jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania komórek, ale także zmniejsza ryzyko chorób serca. Zarodki pszenne, jaja, orzechy, wątroba, oliwa z oliwek i inne orzechy, nasiona są najlepszym źródłem witaminy E.

Witamina D

Badania pokazują, że niedobór witaminy D jest związany ze zwiększoną autoimmunizacją i podatnością na infekcje. Odgrywa rolę w utrzymaniu zdrowia kości, zmniejszeniu stanu zapalnego, a ostatnie badania wykazały związek z cukrzycą i otyłością. Jest produkowana w naszej skórze pod wpływem światła słonecznego, ale występuje również w oleju z łososia, tuńczyka i wątroby dorsza. Zalecana ilość 2000NE.

Naturalne wzmacniacze odporności

Naturalne wzmacniacze odporności

Wzmocnienie układu odpornościowego można również poprawić za pomocą codziennego jedzenia i przypraw. Spójrzmy na kilka przykładów.

Imbir

W medycynie ajurwedyjskiej regularne codzienne spożywanie imbiru jest podstawą silnego układu odpornościowego. Jego korzeń i olejek eteryczny wspomagają odporność organizmu, mają działanie przeciwzapalne i przeciwdrobnoustrojowe. Doskonale sprawdza się w infekcjach dróg oddechowych i przeziębieniach, ale także poprawia trawienie. Służy również do oczyszczania układu limfatycznego, zapobiega gromadzeniu się w nim toksyn i oczyszcza z nich organizm. Można przygotować z niego herbatę, ale jest również doskonały jako dodatek do dań głównych i napojów.

Oregano

Działa leczniczo i wzmacnia odporność dzięki wysokiej zawartości flawonoidów i garbników w przygotowanym z niego olejku eterycznym. Jego główne składniki aktywne ze względu na tymol i karwakrol można nazwać przeciwbakteryjnymi i mogą być stosowane zarówno w zakażeniach układu oddechowego, jak i żołądkowo-jelitowego. Ale jest również zalecany przeciwko grzybom, wirusom i pasożytom. Może być stosowany jako przyprawa, a także w aromaterapii.

Żeń-szeń

Używając łodyg, liści i korzeni żeń-szenia, można zwiększyć odporność organizmu na choroby i infekcje. Pomaga funkcjonować układowi odpornościowemu, działając na komórki odpornościowe (komórki B, T, makrofagi itp.). Według kilku badań stosowanie 200 mg żeń-szenia zmniejszyło częstotliwość występowania przeziębień i okazało się skuteczne w zapobieganiu grypie.

Echinacea

Jednym z najczęściej badanych ziół jest kwiat jeżówki purpurowej. Jej największe zalety stwierdzono przy nawracających infekcjach. Badania przeprowadzane w 2012 r. wykazały również, że osoby przyjmujące jeżówkę były mniej narażone na przeziębienia. Stymuluje ona układ odpornościowy, szczególnie w ostrych infekcjach górnych dróg oddechowych. Aby osiągnąć efekt, zaleca się 1 g suszonych liści dziennie.

Czarny bez

Jagody i kwiaty czarnego bzu są stosowane od tysięcy lat w medycynie przeciwko przeziębieniom, grypie i stanom zapalnym. Według Journal of International Medical Research, stosowanie czarnego bzu zostało wprowadzone 48 godzin po wystąpieniu choroby, czas trwania choroby skraca się o 4 dni. Zaleca się picie 2-3 herbat z czarnego bzu dziennie, używając 10 g liści lub 2 łyżki owoców.

Czosnek

Jego głównym składnikiem aktywnym jest allicyna, która jest również skuteczna w walce z wirusami i bakteriami. Zasadniczo zaleca się spożywanie 1 ząbku czosnku dziennie, a dodatkowym efektem spożywania czosnku jest zmniejszone prawdopodobieństwo rozwoju raka jelita grubego i żołądka.

Herbata

Badanie przeprowadzone na Uniwersytecie Harvarda wykazało, że osoby, które piły 5 filiżanek czarnej herbaty dziennie przez dziesięć tygodni, miały w organizmie dziesięć razy więcej antywirusowego interferonu. Efekt ten jest spowodowany przez aminokwas L-teaninę, który występuje również w zielonej i czarnej herbacie.

W jaki sposób ćwiczenia pomagają układowi odpornościowemu?

W jaki sposób ćwiczenia pomagają układowi odpornościowemu?

Oprócz odpowiedniego odżywiania, regularne ćwiczenia są również ważnym czynnikiem w utrzymaniu zdrowia! Pozostawaj dużo na świeżym powietrzu, żyj aktywnie, ćwicz regularnie. Jeśli to możliwe, wybierz ćwiczenia, które wyzwolą pocenie się, ponieważ pomaga ono w wyeliminowaniu z organizmu toksyn. Podczas wysiłku w układzie krążenia zwiększa się ilość zwalczających bakterie i wirusy makrofagów, co wpływa na wzmocnienie odporności. Ale sport to także bardzo dobre zarządzanie stresem i działanie dodające energii.

Propozycje produktów z witaminami BioTechUSA


Aby przyjąć większość witamin potrzebnych organizmowi wraz z produktem, weź multiwitaminę.


· One a day

Jest to podstawowy preparat multiwitaminowy zawierający 12 rodzajów witamin i 10 rodzajów minerałów. Zawiera również witaminy A, C, E, D i B. Można go spożywać w wieku 12 lat.

· Multivitamin for Women

Dwie tabletki dziennie dostarczają niezbędne dla kobiecego organizmu witaminy i minerały. Dzięki 7 rodzajom przeciwutleniaczy wspomaga układ odpornościowy i skutecznie pomaga zachować piękno włosów i skóry.

· Multivitamin for Men

Złożony preparat multiwitaminowy zaprojektowany specjalnie dla mężczyzn z aminokwasami i wyciągami z owoców i warzyw, takimi jak gorzka pomarańcza, trawa pszeniczna, natka pietruszki, żurawina. 2 tabletki dziennie, 12 rodzajów witamin, 10 minerałów, 14 rodzajów przeciwutleniaczy i 5 rodzajów aminokwasów są dostarczane do organizmu.

· Daily Pack

Profesjonalnie skomponowane opakowanie multiwitamin zawierające tabletki multiwitaminowe, multi minerały, witaminę C w tabletkach, wapń i magnez, Q10, kapsułki z olejem z pestek winogron i z tranem. Wysoce aktywny produkt specjalnie opracowany dla osób aktywnych i wyczynowych sportowców

· Vitamin C 1000 Bioflavonoids

Oprócz kwasu askorbinowego Vitamin C 1000 Bioflavonoids zawiera także owoce dzikiej róży, skórkę cytryny i kwiat czarnego bzu, które są również doskonałymi źródłami witaminy C. Jedna tabletka dziennie wystarczy dla utrzymania zdrowia, jednak osoby chcące wzmocnić układ odpornościowy, osoby palące lub z wyższymi wymaganiami na witaminę C mogą zwiększyć przyjmowaną ilość.

· Spirulina

Glony są jednym z najpopularniejszych pokarmów narodów azjatyckich. Zawiera 4000 rodzajów składników aktywnych, jest doskonałym przeciwutleniaczem, wzmacnia odporność, uzupełnia niedobór żelaza, a także jest stosowany u pacjentów z alergiami. Zawarta w niej substancja, zwana fikocyjaniną, pomaga rozkładać histaminę. Zalecana dawka to 2x4 tabletki dziennie.

· E vitamin

Witamina E jest jednym z najlepszych przeciwutleniaczy, który pomaga chronić komórki przed stresem oksydacyjnym, ale jest również niezbędna dla sportowców podczas regeneracji i działa przeciwstarzeniowo. W miękkiej kapsułce żelatynowej znajduje się 200 mg witaminy E, będącej formułą łatwą w stosowaniu..

Nie zapominaj więc: jeśli nie chcesz zachorować i chodzić do lekarza, lub jeśli chcesz uniknąć wszelkiego rodzaju stanów zapalnych i alergii, zawsze miej oko na zdrowie swojego układu odpornościowego i dietę zapewniającą odpowiednie witaminy i minerały!


Co byś poprawił w tym artykule?




Treść mogłaby być...





Anuluj

Podoba ci się ten artykuł?