W jaki sposób koktajle zastępujące posiłek mogą pomóc schudnąć?

Dieta koktajlowa jest sycąca, zdrowa, oczyszcza z toksyn i pomaga stracić zbędne kilogramy.

07.09.2020

W jaki sposób koktajle zastępujące posiłek mogą pomóc schudnąć?

Bogate w witaminy, białka i minerały koktajle mogą zastąpić nawet dwa pełnowartościowe posiłki w ciągu dnia. Większość koktajli zawiera 200-400 kalorii. Ze względu na ich bogaty skład to wygodny sposób na uzyskanie zdrowego niskokalorycznego posiłku. Dostarczają one organizmowi wszelkich niezbędnych składników odżywczych, a jednocześnie – ze względu na niską zawartość kalorii – pomagają kontrolować wagę ciała. Są łatwe i szybkie w przygotowaniu, dlatego można je pić nawet w pracy lub na uczelni.

Podstawy odchudzania: deficyt kalorii

Kalorie to jednostki energii, które otrzymujesz z pożywienia i napojów, a kiedy spożywasz mniej kalorii niż spalasz, osiągasz deficyt kalorii. Kalorie, które spalasz lub zużywasz każdego dnia - nazywane również wydatkiem kalorii - obejmują następujące trzy składniki:

Spoczynkowy wydatek energetyczny (REE). REE odnosi się do kalorii, które organizm zużywa w spoczynku na funkcje zapewniające życie, takie jak oddychanie i krążenie krwi.

Efekt termiczny pożywienia. Obejmuje to kalorie, które organizm zużywa na trawienie, wchłanianie i metabolizowanie żywności.

Wydatki energetyczne związane z aktywnością. Odnosi się to do kalorii, które spalasz podczas uprawiania sportów, takich jak ćwiczenia i czynności niezwiązane z ćwiczeniami, w tym wiercenie się i wykonywanie prac domowych.

Jeśli dostarczasz swojemu organizmowi mniej kalorii, niż potrzebuje, aby wesprzeć te trzy składniki wydatku kalorycznego, narażasz organizm na deficyt kalorii. Robienie tego konsekwentnie przez długi czas powoduje utratę wagi

Jak obliczyć niezbędne dzienne spożycie kalorii do utraty wagi?

Możesz używać kalkulatorów kalorii, takich jak Body Weight Planner z National Institute of Health. Takie kalkulatory szacują kalorie potrzebne do utrzymania organizmu na podstawie wagi, płci, wieku, wzrostu i poziomu aktywności fizycznej. Na przykład, jeśli okaże się, że Twoje codzienne zapotrzebowanie na kalorie wynosi 2000, nowy dzienny cel dotyczący kalorii wyniesie 1500. Możesz oszacować swoje kalorie podczas konserwacji za pomocą kalkulatora online. Alternatywnie, aby uzyskać dokładniejszą liczbę, monitoruj spożycie kalorii i wagę przez 10 dni.

Prawdopodobnie bardziej zrównoważone jest tworzenie deficytu kalorii poprzez dietę niż same ćwiczenia. Jednak aktywność fizyczna jest ważna dla wielu aspektów zdrowia.

Możesz osiągnąć deficyt kalorii, spożywając mniej kalorii lub zwiększając poziom aktywności fizycznej - lub jedno i drugie. Innymi słowy, może być łatwiej jeść 500 mniej kalorii dziennie niż spalić taką liczbę kalorii poprzez ćwiczenia. Niemniej jednak nadal zaleca się angażowanie się w ćwiczenia wzmacniające mięśnie i ćwiczenia aerobowe ze względu na ich korzystny wpływ na ogólny stan zdrowia. Zaangażowanie w ćwiczenia wzmacniające mięśnie pomoże Twojemu ciału priorytetowo potraktować utratę tkanki tłuszczowej, a nie masy mięśniowej.

Shake zastępujący posiłek czy mieszanka proteinowa?

Koktajle zastępujące posiłek są przenośne i wygodne i mogą pomóc oprzeć się pokusie spożywania niezdrowej przetworzonej żywności. Koktajle zastępujące posiłek mają na celu dostarczenie wszystkich składników odżywczych, które należy spożywać w pełnym posiłku. Po ograniczeniu kalorii może być trudno uzyskać wszystkie potrzebne składniki odżywcze z diety. Koktajle są często wzbogacane składnikami odżywczymi, które mogą uzupełnić niedobory składników odżywczych, podczas gdy Ty ograniczasz kalorie. Najlepsze koktajle zastępujące posiłek zawierają białko, błonnik oraz niezbędne witaminy i minerały. Na przykład wiele komercyjnych koktajli jest dobrym źródłem składników odżywczych, takich jak wapń, potas, żelazo i witamina D, których wielu osobom brakuje w diecie.

Ponieważ koktajle zastępujące posiłek dostarczają wszystkich składników odżywczych, które powinieneś spożywać w posiłku, mogą pomóc Ci zaspokoić zapotrzebowanie na składniki odżywcze przy jednoczesnej redukcji kalorii.

Odżywka białkowa jest świetnym uzupełnieniem diety i dobrze sprawdzi się jako zamiennik naturalnych produktów białkowych. Shake proteinowy nie jest też w stanie nasycić tak bardzo jak porcja mięsa na talerzu, a to ma duże znacznie podczas diety redukcyjnej. Dlatego też warto wybrać tę alternatywę po treningu w celu uzupełnienia aminokwasów.

Korzyści z koktajli zastępujących posiłek

W rzeczywistości jedną z największych przeszkód w odchudzaniu jest czas potrzebny na przygotowanie zdrowych posiłków. W rzeczywistości jedną z największych przeszkód w odchudzaniu jest czas potrzebny na przygotowanie zdrowych posiłków. Kiedy jesteś zestresowany lub się spieszysz, znacznie łatwiej jest złapać przetworzone dania gotowe lub poddać się fast foodowi. Do najważniejszych korzyści należą:

  • dostarczają składników odżywczych, których może brakować w tradycyjnej diecie

  • koktajle zastępujące posiłek są łatwe do picia na wynos i znacznie zdrowsza alternatywa dla fast foodów

  • koktajle zastępujące posiłek mogą być przydatne w celu zmniejszenia spożycia kalorii i przyspieszenia utraty wagi

  • wiele koktajli jest bogatych w białko , które jest jednym z najważniejszych składników odżywczych dla utraty wagi

Zawiera wszystkie składniki odżywcze, których potrzebuje Twój organizm w diecie

Najlepszym sposobem na upewnienie się, że kupujesz wysokiej jakości koktajle zastępcze do posiłków – niezależnie od powodu, dla którego to robisz – jest uważne przeczytanie informacji żywieniowych i listy składników każdego produktu. Firmy mają obowiązek powiedzieć, co jest zawarte w ich koktajlach. Jest ona tam dla Twojej korzyści.

Szukaj koktajli, które – w jednej porcji – zawierają:

Co najmniej 3 gramy błonnika

15 gramów lub więcej białka (najlepsze jest białko z serwatki)

Mniej niż 10 gramów cukru

Ponad 30% dziennej wartości jego witamin i składników mineralnych.

W domu można również przyrządzać własne koktajle zastępcze do posiłków, wykorzystując białko serwatki w proszku, mleko (mleczne, sojowe, migdałowe – nie ma znaczenia), owoce, jogurt oraz niektóre rodzaje naturalnych substancji słodzących, takich jak miód. Domowe koktajle mogą pomóc Ci uniknąć nadmiaru cukru rafinowanego i innych dodanych składników.

Zamienniki posiłku są bogate w białko

Nie wszystkie koktajle zastępujące posiłek są takie same. Niemniej jednak wiele z nich jest bogatych
w białko , które jest jednym z najważniejszych składników odżywczych dla utraty wagi. Takie zamienniki prowadzą do większej sytości, co może pomóc w spożywaniu mniejszej ilości kalorii w ciągu dnia. Ponadto diety wysokobiałkowe są związane z innymi korzyściami, takimi jak zwiększenie beztłuszczowej masy ciała, zmniejszenie tkanki tłuszczowej, mniej tłuszczu z brzucha i lepsze utrzymanie masy ciała. Wybierając koktajl wybierz taki o wysokiej zawartości białka i niskiej zawartości cukru.

Nie znalazłeś dobrego zamiennika posiłku? Wypróbuj Ultra Loss Diet Shake od BiotechUSA!

Nie znalazłeś dobrego zamiennika posiłku? Wypróbuj Ultra Loss Diet Shake od BiotechUSA!

Ultra Loss jest koktajlem zastępującym posiłek z 50% zawartością białka, dodanymi witaminami, błonnikami pokarmowymi, teraz dostępnym dla kobiet w ulepszonej wersji bez cukru i laktozy.Wraz kompleksem węglowodanów, zawarte w Ultra Loss białko wspomaga rozbudowę i utrzymanie masy mięśniowej oraz prawidłową strukturę kości.

Shake zastępujący posiłek z 50% zawartością białka, dodanymi witaminami, błonnikami pokarmowymi, L-karnityną oraz enzymami wspomagającymi trawienie białek.

Poza innymi witaminami i wapniem, produkt zawiera także magnez, witaminę B12 oraz niacynę. Magnez wspomaga prawidłową syntezę białka, prawidłowe funkcje mięśni ora prawidłowe działanie układu nerwowego. Niacyna i witamina B12 pomaga zmniejszyć uczucie zmęczenia i wyczerpania.

Aleksandra Forysiak


Co byś poprawił w tym artykule?




Treść mogłaby być...





Anuluj

Podoba ci się ten artykuł?