Dlaczego warto brać suplementy?

Istnieje wiele błędnych przekonań na temat suplementów diety, które mogą cię do nich nastawić dość sceptycznie. Ważne jest, aby zrozumieć, że suplementy diety pochodzące z bezpiecznych źródeł są stale badane i monitorowane i nie są szkodliwe.
19.01.2017



Stanowią one część codziennej diety w krajach rozwiniętych. Oczywiście, należy podkreślić, że suplementy nie zastępują zdrowej i wartościowej diety, a jedynie mogą stanowić uzupełnienie posiłków, które pomogą ci osiągnąć cele i zachować zdrowie!

1.) Zawartość składników odżywczych w produktach spożywczych stopniowo maleje z powodu różnych procedur produkcyjnych oraz zanieczyszczenia środowiska. Odnosi się to zarówno do owoców, które zrywasz z drzew, jak również do nieumiejętnego przetwarzania żywności, na przykład zbyt długiego gotowania, czy zbytniego nasączania tłuszczem, co także prowadzi do utraty składników odżywczych.

2.) Suplementy żywności odgrywają także ważną rolę w zapobieganiu oraz zwalczaniu chorób cywilizacyjnych. Jeśli cierpisz z powodu osteoporozy warto przyjmować dużą ilość białka i wapnia i witaminy D. W przypadku wysokiego poziomu cholesterolu należy rozważyć większą ilość kwasów Omega 3, natomiast jeśli chcesz stracić na wadze, uzupełnij swoją dietę CLA, fatburnerem o działaniu termogenicznym, karnityną, itp.

3.) Ważną cechą suplementów żywności jest fakt, że nie zawierają one żadnych dodatkowych składników odżywczych. Na przykład, produkt białkowy nie zawiera nasyconych kwasów tłuszczowych lub węglowodanów. Suplementy żywności są czystymi substancjami odżywczymi z łatwą do obliczenia wartością kaloryczną, dlatego też można je wykorzystywać do przygotowania innych potraw, na przykład wtedy, gdy potrzebujesz dodatkowego białka. Możesz je wykorzystać nawet do przygotowania niskokalorycznych ciast. Doskonale uzupełniają dietę bez względu na to, czy chcesz schudnąć, czy przybrać na wadze.

4.) Potrzeby żywieniowe sportowców są znacznie większe niż potrzeby przeciętnego człowieka. Nie mówimy tu tylko o zawodowcach, ale także o ludziach, którzy codziennie trenują. Ilość składników odżywczych, które przyjmujemy codziennie może tylko częściowo pokryć zwiększone zapotrzebowanie na nie, szczególnie w przypadku białka, lub gdy chcesz poprawić swoją wytrzymałość, wielkość masy mięśniowej lub powrócić do formy.

5.) Zwykłe odżywianie oraz oferta sklepów z żywnością nie są wystarczające dla profesjonalnych sportowców. Zwiększenie siły nie będzie możliwe bez odpowiedniej ilości kreatyny lub argininy, które odpowiednio rozszerzają twoje żyły i dają poczucie pompy mięśniowej.

6.) Nieodpowiednia jakość potraw lub nieregularne posiłki nadwyrężają system trawienny. Dzisiaj wielu ludzi cierpi z powodu problemów gastrycznych, czemu można zapobiec najlepszej jakości składnikom odżywczym, które można znaleźć w suplementach żywnościowych.


Co byś poprawił w tym artykule?




Treść mogłaby być...





Anuluj

Podoba ci się ten artykuł?