JAK SCHUDNĄĆ BEZ DIETY

Biologia, psychologia i środowisko to czynniki, które działają przeciwko tobie podczas stosowania niskokalorycznych diet. Szanse na trwałe pozbycie się tłuszczu maleją, a samopoczucie ulega pogorszeniu.
18.04.2016

Czy można schudnąć bez stosowania diety? Poniżej 6 dowodów na to, że utrata tkanki tłuszczowej bez stosowania diet jest możliwa.

Nowe nawyki żywieniowe

Trwała utrata tkanki tłuszczowej nie jest możliwa, kiedy na przemian objadasz się i ograniczasz kalorie. Przechodzenie od jednej diety do drugiej i testowanie wszystkich nowości prowadzi donikąd. Prawda jest taka, że aby osiągnąć trwałe efekty, należy wykształcić prawidłowe nawyki i utrzymywać je przez cały czas. Zmiany te powinny uwzględniać nie tylko prawidłowe odżywianie, ale również aktywność ruchową i właściwy sposób myślenia. Często samo wprowadzenie zmian jest bardzo ciężkie i wymaga czasu, ale kiedy nowe zwyczaje staną się twoim drugim ja, nie będziesz miał najmniejszego problemu, aby się do nich stosować. Najlepszym sposobem na wdrożenie w swoje życie nowości jest zastąpienie niepożądanych zwyczajów nowymi aktywnościami, ponieważ często sama silna wola nie wystarczy.

Mięśnie w dobrej kondycji

Mówi się, że aby zarabiać pieniądze, po pierwsze nie należy ich tracić. Stwierdzenie to można porównać do kształtowania sylwetki – muskulatura jest sekretną bronią w walce o szczupłą sylwetkę, ponieważ stanowi swojego rodzaju palenisko w twoim organizmie. Im bardziej rozwiniesz tkankę mięśniową, tym więcej kalorii spożytkujesz nie tylko w ruchu, ale również w spoczynku.

Redukcja kalorii pod kontrolą

Aby spalać tkankę tłuszczową, deficyt kaloryczny jest konieczny, ale bardzo częstym błędem jest zbyt szybkie ograniczanie kalorii. Zamiast zmuszać ciało do gwałtownej utraty tłuszczu – odpowiednio je do tego zachęcaj. Najrozsądniejszą i najzdrowszą metodą jest stworzenie niewielkiego deficytu kalorycznego oraz włączenie aktywności fizycznej i odpowiednie manewrowanie nimi z tygodnia na tydzień stosując się do potrzeb własnego ciała. Zamiast robić wszystko na raz niedokładnie, skup się na sumiennym stosowaniu się do wytyczonych założeń w poszczególnych etapach następujących po sobie, i niczego nie przyspieszaj, bo sam sobie możesz zaszkodzić.

Głodówkom stanowcze „NIE”

Podczas odchudzania, ludzie zazwyczaj skupiają się na ograniczaniu kalorii, wyrzucając z jadłospisu określone produkty, przy czym ruszają się mało albo wcale, a tymczasem to właśnie odpowiedni trening wzmacnia mięśnie, zwiększa siłę oraz kształtuje ciało i nakręca metabolizm. Dzięki temu możesz nawet jeść więcej i mimo to chudnąć. Nie odmawiaj sobie jedzenia, odżywiaj się racjonalnie i podejmij odpowiednią aktywność.  Zwiększenie zapotrzebowania na energię poprzez aktywność fizyczną przynosi dużo lepsze rezultaty, niż stosowanie się do restrykcyjnego reżimu żywieniowego, a połączenie treningu aerobowego z oporowym oraz zdrowego odżywiania potrafią zdziałać cuda.

Cykliczna manipulacja kaloriami

Gdy spalanie tłuszczu wyhamowuje po raz pierwszy, zwiększenie deficytu jest zwykle dobrym rozwiązaniem. Problem pojawia się, kiedy kaloryczność posiłków jest ekstremalnie niska – wówczas ich dalsza redukcja zwiększa stagnację. Co robić w takiej sytuacji? Zwiększyć ilość jedzenia po to, by za jakiś czas znów doprowadzić do ujemnego bilansu kalorycznego.  Im większy deficyt kaloryczny i im dłużej jedzenie jest ograniczane, tym większe znaczenie mają okresy z większą ilością pożywienia. Wplataj pomiędzy dni, w których spożywasz mniejszą ilość kalorii, dni o zwiększonej kaloryczności równej, ale nie większej niż twoje zapotrzebowanie energetyczne. Zoptymalizujesz dzięki temu poziom hormonów oraz przyspieszysz spalanie.

Chudnij w swoim tempie

Kluczowe jest określanie krótkoterminowych celów. Nie ustawiaj poprzeczki zbyt wysoko, miej na uwadze ograniczenia fizjologiczne, które determinują szybkość zmian. Nieosiągnięty cel zniechęci cię do dalszego działania, a nawet jeżeli uda ci się go zrealizować, nie zawsze będzie to zwycięstwo. Ciesz się każdym utraconym kilogramem i nie porównuj do innych, którzy tracą więcej szybciej. Optymalna tygodniowa utrata wagi dla osoba o wadze 60 kg to 0,60kg podczas gdy człowiek ważący 150 kg tygodniowo zrzuci 1,5kg. Uzbrój w cierpliwość pamiętając, że najlepszym sposobem na trwałe pozbycie się tłuszczu jest chudnięcie w odpowiednim tempie i bez unieszczęśliwiania się.

----------

Paulina Pietraszewska
Facebook: Healthy Vibes


Co byś poprawił w tym artykule?




Treść mogłaby być...





Anuluj

Podoba ci się ten artykuł?